NOVENTUM OY:n velostar.fi VERKKOKAUPAN YLEISET EHDOT

Noventum Oy (”Velostar”) ylläpitää kuluttajakauppaa palvelevaa verkkokauppaa velostar.fi-sivustolla, joka myy tuotteita Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Myyjän ja kuluttajan välisen kyseisessä verkkokaupassa tapahtuvan ostotapahtumasta seuraavan sopimuksen toisena osapuolena toimii aina velostar.

Myyjänä toimivan Velostarin yhteystiedot ovat:
Noventum Oy (y-tunnus: 2088049-8)
Karvaamokuja 4,
00380 HELSINKI
Sähköposti: myynti@velostar.fi
Puhelinnumero: 050 5765748
Verkkokaupan lisäksi Velostar myy tuotteita myös muiden markkinointikanavien kautta.

Asiakas

Velostarin verkkokaupassa ostoksia tekevän kuluttajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Alle 18-vuotias voi tehdä verkkokaupassa ostoksia vain huoltajan suostumuksella.
Velostar luo asiakkaalle käyttäjätilin verkkokauppaan automaattisesti tilauksen teon yhteydessä. Käyttäjätililtä asiakas voi seurata mm. omaa tilaushistoriaansa. Käyttäjätiliin liittyvissä kysymyksissä asiakas voi olla yhteydessä Velostarin asiakaspalveluun.

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä luovuttaa seuraavat tiedot:
• Nimi
• Osoite
• Puhelinnumero
• Sähköpostiosoite

Tilaus

Asiakkaan tulee tilauksen suorittamiseksi verkkokaupasta hyväksyä nämä yleiset ehdot.
Osapuolten välille syntyy sopimus asiakkaan suorittaessa ostoksen Velostarin verkkokaupasta, missä yhteydessä asiakas myös vahvistaa tutustuneensa sekä näihin yleisiin ehtoihin että niissä mainittuihin muihin dokumentteihin ja hyväksyvänsä niiden sisällön. Tilauksen yhteydessä annettavien henkilö- ym. tietojen käsittelystä kerrotaan Velostarin rekisteriselosteessa.

Vastaanotetusta tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka asiakas on rekisteröinyt Velostarin verkkokaupassa. Velostar toimittaa samaan sähköpostiosoitteeseen myös sekä tilauksen toimitusvahvistuksen.

Velostar varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta, mikäli tuotteen hinta on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty. Tällaisissa tapauksissa järjestelmä lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen, vaikka tuotetta ei olekaan saatavilla. Velostarin asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen yhteyttä mahdollisimman nopeasti antaen asiakkaalle mahdollisuuden peruuttaa tilaus tai tarjoten virheellisen varastosaldon vuoksi korvaavaa tuotetta, mikäli sellainen on saatavilla.

Velostar tekee kuluttajakauppaa, mistä johtuen se pidättää oikeuden kieltäytyä toimittamasta asiakkaan tekemiä tilauksia, joiden sillä on oman harkintansa mukaisesti syytä epäillä päätyvän jälleenmyyntitarkoitukseen tai muuhun ei-yksityiskäyttöön.

Toimitusaika

Normaali toimitusaika on noin 3-7 arkipäivää siitä, kun Velostar on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Pitkien pyhien aikaan, erikoistuotteiden kohdalla ja isompien kampanjoiden aikaan toimitus voi kestää hieman kauemmin. Toimitusaika saattaa pitkittyä hieman myös asennusta ja uudelleenpakkausta vaativien tuotteiden (esim. polkupyörät) osalta.

Mikäli tilaus sisältää tilaustuotteita, joita ei tilaushetkellä ole Velostarin varastossa, toimitusaika on yleensä maksimissaan 14-60 päivää. Tilaustuotteilla tarkoitetaan tuotteita, jotka tilataan suoraan tavarantoimittajalta. Kun Velostar saa asiakkaan tilauksen, tuote tilataan tavarantoimittajalta. Ennen tavarantoimittajan vahvistusta toimituksesta, Velostar ei voi taata, että tuotetta on saatavilla.

Hinnat

Hinnat, jotka esitetään Velostarin verkkokaupassa, sisältävät kaikki maksut (ALV, tulli ja vastaavat) lukuun ottamatta toimituskuluja, jotka riippuvat tilauksella olevista tuotteista ja halutusta toimitustavasta. Ilmoitetut hinnat eivät sisällä luottotilin perustamiskustannuksia tai maksullisesta toimitustavasta johtuvia kustannuksia.

Asiakas näkee kaikki yllämainitut maksut tarkemmin eriteltyinä ennen tilauksen hyväksymistä esitettävässä tilauksen yhteenvedossa. Velostar pidättää oikeuden yllä ”Tilaus”-kohdassa mainittujen virheellisiin hintatietoihin perustuvien tilausten peruuttamiseen.

Maksaminen

Asiakas voi maksaa Velostarin verkkokaupassa seuraavilla maksutavoilla: korttimaksulla ja verkkopankkimaksulle. Asiakkaalla kulloinkin käytettävissä olevat maksutavat vaihtelevat asiakkaan henkilötietojen mukaan.

Eri maksutapojen osalta noudatetaan Velostarin maksuehdot-sivulla kulloinkin ilmoitettavia ehtoja ja mahdollisia maksutapaan liittyviä kustannuksia.
Tarkemmat kuvaukset Velostarin maksuvaihtoehdoista ja linkit maksupalveluja tarjoavien yhteistyökumppaneiden ehtoihin löydät Maksuehdot – osiosta.

Toimitustapa

Velostarin verkkokaupan tilaukset toimitetaan joko omilla kuljetusvälineillä tai yhteistyökumppanin kautta. Asiakkaan valittavissa olevat toimitustavat ja niiden ehdot löytyvät Toimitusehdot-osiosta.

Vaihto- ja palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen etämyyntiä koskeva oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tämä ei kuitenkaan koske niitä tuotteita joihin on ilmoitettu, että EI VAIHTO- TAI PALAUTUSOIKEUTTA.
Vaihto- ja palautusoikeus koskee sellaisia jatkuvan valikoiman tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä ja ne on palautettu vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa. Myös kaikkien tuotteisiin liittyvien lappujen ja käyttöohjeiden tulee olla sekä mukana pakkauksessa että kiinni tuotteessa alkuperäisellä tavalla. Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei asiakkaalla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, on asiakkaalla kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuote ilman, että vaihto- tai palautusoikeus menetetään. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske seuraavia tuotteita:
– jotka vaativat henkilökohtaista muotoilua/asennusta
– käytettyjä tuotteita
– tuotteita, joiden tuotetiedoissa on ilmoitettu etukäteen, että EI VAIHTO- TAI PALAUTUSOIKEUTTA, esim. vahvasti alennettuun hintaan myytävät konkurssipesätuotteet

Asiakkaan tulee vaihdon tai palautuksen yhteydessä todentaa tuotteen palauttaminen hyvitystä tai vaihtoa varten määräajassa, esim. kuljetusyhteistyökumppanin antamalla palautuskuitilla. Palautuksen ja vaihdon yhteydessä tulee aina toimittaa asianmukaisesti täytetty Velostarin palautuslomake. Tilauksen voi palauttaa/vaihtaa myös noutovarastollamme, jolloin asiakkaan tulee ilmoittaa vähintään tilausnumero.
Asiakas on vastuussa tuotteista niiden vaihtoon tai hyvittämiseen liittyvän palautuksen yhteydessä. Velostar edellyttää, että asiakas ottaa aina kuitin palauttaessaan tuotteita kuljetusyhteistyökumppanin kautta ja pitämään sen tallessa siihen saakka, kunnes Velostar on käsitellyt palautuksen.

Palautuksessa tulee käyttää sitä pakkauslaatikkoa, jossa tuote on vastaanotettu. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli alkuperäinen pakkaus ei ole enää tallessa. Asiakas ei saa tehdä mitään ylimääräisiä merkintöjä alkuperäiseen pakkaukseen tai laatikkoon. Velostar ei ole vastuussa palautettavan tuotteen vahingoittumisesta asiakkaan huolimattoman ja näiden ehtojen vastaisen menettelyn seurauksena ja on oikeutettu perimään asiakkaalta Velostarille siitä seuraavat kustannukset.

Mikäli Velostar ei hyväksy palautusta, tuote lähetetään takaisin asiakkaalle hänen kustannuksellaan.
Velostarin vastaanotettua palautuksen ja sen hyväksymisen jälkeen Velostar tai Velostarin yhteistyökumppani palauttaa maksun asiakkaan käyttämällä maksutavalla 30 päivän kuluessa siitä, kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty.

Paketin noutamatta jättäminen Postista / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Velostarille, on Velostar oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 50,00 euron arvosta.

Tarkemmat vaihtoa tai palautusta koskevat toimintaohjeet löytyvät Vaihto-ja Palautus-osiosta.

Tuotteiden takuu

Tuotteiden takuu määräytyy tuotekohtaisesti niiden valmistajan/maahantuojan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Kyseiset takuuehdot löytyvät joko tuotteen pakkauksesta tai valmistajan pakkauksessa osoittamasta verkko-osoitteesta.

Reklamaatio

Pyydämme asiakkaita aina ensisijaisesti ottamaan kaikissa tuotteita koskevissa reklamaatiotilanteissa yhteyttä sähköpostitse Velostarin asiakaspalveluun, myynti@velostar.fi .
Asiakkaan tulee reklamaation yhteydessä kertoa tilausnumero, mikä tuote on kyseessä sekä mikä tuotteessa on vikana. Pyydämme liittämään mahdolliset kuvat reklamaatiosähköpostiin. Asiakkaan tulee ottaa huomioon, että reklamaatio voidaan tehdä vain tuotteesta, joka on sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti valmistusviallinen, eikä esimerkiksi vaurioitunut normaalin kulumisen tai pitkän käyttöiän seurauksena. Reklamaatio tulee tehdä viipymättä, kun virhe ilmenee.

Velostar käsittelee reklamaatioasiat 30 päivän kuluessa näiden ehtojen mukaisen reklamaation vastaanottamisesta.
HUOM!
Kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista asiakkaan tulee seitsemän päivän kuluessa tehdä reklamaatio sekä suoraan Velostarille että käytetylle kuljetusvälineelle (Postille, Matkahuollolle)

Henkilötiedot

Velostar vastaa siitä, että kaikki henkilötiedot, jotka annetaan tilauksen yhteydessä, käsitellään henkilötietolain asettamien vaatimusten mukaisesti. Hyväksymällä nämä yleiset ehdot asiakas suostuu siihen, että Velostar saa säilyttää sen tietosuojaselosteessa määritellyt asiakkaan tiedot. Velostarin lisäksi asiakkaan tietoja voi käsitellä ne yhteistyökumppanimme, joita tarvitaan asiakkaan suorittaman tilauksen läpivientiin.
Velostarin asiakkaiden henkilötietojen käsittelyä koskeva tietosuojaseloste löytyy Rekisteriseloste-osiosta.

Force Majeure

Velostar ei ole vastuussa ylivoimaisen esteen, kuten esimerkiksi lain muutoksien, hallituksen toimien, lakon, sabotaasin, tulipalon, tulvan, luonnonkatastrofin, sodan, terrorismin tai vaikutuksiltaan vastaavien aiheuttamista ongelmista. Velostarin velvollisuus täyttää kauppasopimus keskeytyy tällaisen olosuhteen vallitessa. Mikäli kyseessä oleva ylivoimainen este vallitsee yli 2 kuukautta (60 päivää), Velostarilla on oikeus purkaa sopimus välittömästi ilman korvausvelvollisuutta. Mikäli asiakas on ehtinyt suorittaa maksun Velostarille, palauttaa se suorituksen asiakkaalle.

Muuta
Velostarilla on tarvittaessa oikeus muuttaa näitä ehtoja julkaisemalla päivityksiä verkkokaupan sivuilla ehtoja koskevissa osioissaan.

Erimielisyydet

Asiakkaan ja Velostarin väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia, jonka soveltuvilla pakottavilla kuluttajasuojalainsäädännön määräyksillä on aina etusija näihin ehtoihin nähden.

Mahdolliset Velostarin ja asiakkaan väliset riitaisuudet pyritään aina selvittämään pääsääntöisesti osapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sopimukseen neuvotteluteitse, voidaan asia viedä joko kuluttajariitalautakunnan tai vastaajan kotipaikan tuomioistuimen ratkaistavaksi. Kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot ja toimintaohjeet. löytyvät osoitteesta http://www.kuluttajariita.fi/fi/ .